معرفی تعدادی از ترفندها و حقه های سیستم عاملIOS
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
معرفی تعدادی از ترفندها و حقه های سیستم عاملIOS

OS 5 مجموعه ای بی نظیر و فوق العاده کاربردی و نوآورانه می باشد ، در این بخش قصد داریم تعدادی از این امکانات و ترفند استفاده از آنها را همراه با تصاویر مربوط و توضیحاتی مختصر برای کاربران این سیستم عامل جذاب معرفی نماییم.

نصف کردن کیبورد دیجیتال در آیپد ، سریع و ساده :



با نگاه داشتن دکمه کیبوردی که در صفحه کلید دیجیتال iPad وجود دارد گزینه تقسیم کیبورد برای تایپ کردنی ساده تر با انگشتان شست دست را خواهید داشت و می توانید از این طریق کیبورد خود را از وسط به دو بخش مساوی تقسیم کنید ، اما راه سریعتر انجام این عمل نگاه داشتن دو انگشت برروی کیبورد و سپس حرکت آنها در دو جهت مخالف یکدیگر و به شکل افقی می باشد.

حرکت عمودی کیبورد نصف در صفحه نمایش آیپد :



هنگامی که در آیپد کیبورد خود را نصف کردید و مشغول تایپ یک متن بودید ممکن است بخشی از متن شما زیر کیبورد رفته و مشاهده آن برای شما امکان پذیر نباشد ، در چنین مواقعی دکمه کیبورد را که در گوشه پایینی و سمت راست این صفحه کلید وجود دارد نگاه داشته و با حرکت عمودی انگشتانتان برروی صفحه آن را به هر بخشی از صفحه که مایلید به صورت عمودی تغییر مکان دهید .

مشاهده پیش بینی آب و هوا ی روزهای آینده در Notification Center :



در مرکز اطلاع رسانی یا Notification Center سیستم عامل iOS 5 در صورت اتصال به اینترنت آب و هوای آن روز نیز قابل رویت است اما شما می توانید با کشیدن انگشت دستتان برروی بخش آب و هوا در Notification Center و به صورت افقی وضعیت آب و هوایی روزهای آینده را نیز مشاهده کنید .

iMessage را نیز به لیست اطلاعات Notification Center اضافه نمائید :



برای دسترسی به این مقصود منوی Setting سپس Notification ونهایتا Messages را انتخاب کرده گزینه Notification Center را به وضعیت On تغییر دهید.

تغییر فونت متن های شما در نرم افزار Notes : 



اگر از فونت نوشته های خود در Notes خسته شده اید و قصد تایپ کردن متونی جدید با فونتی متفاوت را دارید در منوی Setting گزینه Notes را انتخاب کنید و فونت متن خود را تغییر دهید، ما فونت Helventica را برای نوشته هایی حرفه ای و جذاب پیشنهاد میکنیم...

جستجوی مخفیانه را فعال کنید :



آیا در اینترنت مشغول جستجو برای یافتن هدیه ای مناسب برای تولد همسرتان هستید؟ به منوی Setting بروید Safari را انتخاب کنید و گزینه Private Browsing را به حالت On تغییر دهیید تا همسرتان از هدیه ویژه خود با خبر نشوید. در این حالت هیچ چیز از آنچه شما درSafari جستجو کردید باقی نمیماند.

زنگ vibrator دستگاهتان را با سلیقه خود بسازید :



حتماً برای شما هم پیش آمده که در یک جلسه کاری ، سینما یا جلسه امتحان تلفن همراهتان به واسطه تماسی که با شما بر قرار شده به لرزه در آمده باشد و شما مادامی که صفحه دستگاهتان را ندیده اید فرد تماس گیرنده را تشخیص نخواهید داد، iOS 5 برای شما پیشنهاد ویژه ای دارد به منوی Setting > General > Accessibility رجوع کنید و Custom vibration را فعال کنید حالا به محتویات یک Contact رفته ، کلید Edit را انتخاب نمایید و در بخش vibration با انتخاب گزینه Create New Vibration زنگ لرزاننده انتخابی خود را با ضرب انگشتانتان برروی صفحه به iPhone معرفی کنید تا از این پس متوجه تماس های مهم از سوی عزیزانتان باشید.

با یک اشاره از Camera به Camera Roll بروید :



iOS 5 امکان دسترسی سریع به محتوبات Camera Roll را در حین فیلم برداری یا عکس برداری برای کاربران خود به ارمغان آورده ، کافیست هنگام استفاده از نرم افزار Camera انگشت دستتان را از چپ به راست برروی صفحه بکشیدتا به محتویات Camera Roll دسترسی داشته باشید و سپس با ادامه همین حرکت بین عکس ها و فیلم هایتان به جستجو بپردازید.

از این پس iOS دستگاهتان را مستقیماً از خود دستگاه به روز کنید :



یکی از مهمترین و کاربردی ترین ویژگی های iOS 5 امکان دادن به روز رسانی Firmware دستگاه مستقیماً از خود دستگاه و بدون نیاز به اتصال به آیتیونز و کامپیوتر شماست. به این منظور به منوی Setting و سپس General مراجعه نمایید و گزینهUpdate Software را انتخاب نمایید، در این حالت اگر نسخه دستگاه شما به روز باشد که هیچ اما اگر نسخه جدیدتری هم وجود داشته باشد دکمه Update پدیدار خواهد شد که با انتخاب آن دانلود آن نسخه آغاز می شود و در پایان با تائید شما دستگاهتان Reset خواهد شد.

عکس برداری با فشار دادن دکمه Volume Up :



حتماً شما هم این تجربه را داشته اید که هنگام عکس برداری با iPhone ، iPad یا iPod Touch تان برای فشار دادن دکمه Capture دستتان لرزیده و عکس شما تار شده است یا برای عکس برداری از خودتان به دلیل اینکه صفحه را نمی دیدید دچار مشکل بوده اید، اما دیگر نگران نباشید چون از این پس شما علاوه بر دسترسی سریع به دوربین دستگاه با 2 بار فشار دادن دکمه Home در حالی که دستگاه شما قفل است می توانید با فشار دادن دکمه Volume Up تصاویر خود را ضبط کنید .

اصلاح عکس ها مستقیماً از داخل دستگاه :



دیگر نیازی به نرم افزار خاص و انتقال عکس ها یتان به کامپیوتر برای اصلاح آنها نیست، از این به بعد می توانید در photos عکس ها ی خود را Crop کرده و برش دهید ، قرمزی چشم افراد را اصلاح کنید، عکس راRotate کرده و بچرخانید یا وضوح آن را بالا ببرید.


چاپ این صفحه
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: